Ettasvalornas cykel- och "hamster"trubbel

Tjenare bloggen :)
Så 3/4 av vi i svalan 1 tog cyklarna och drog till Ica för att handla. Ingen slog ihjäl sig påvägen dit (det är grymt halt ute, det kanske ni har märkt? Oo'), men så fort vi kom in igenom dörrarna slog det hela slint.

Emma: Jag låste cykeln och jag har inte nycklarna med mig.
Resten av världen: -______-'''''

Så ja, vi handlade och så var det bara att försöka få hem cykeln (vem orkar åka tillbaka och hämta nyckeln liksom?). Så, efter många om och men, ledde jag (som i Fanny) två av cyklarna, och Emma och Victoria puttade/bar/släpade den låsta lila. Synd att det är för mörkt för skruttmobilen att fota, annars hade det nog kunnat se roligt ut :P


På hemvägen...
Emma: *börjar gallskrika när det springer något vitt och fluffigt över vägen*
Vi: Emma, vafan?
Emma: DET VAR EN HAMSTER!
Victoria: Det var en katt!
Emma: MEN JAG TRODDE ATT DET VAR EN HAMSTER, JAG ÄR LIVRÄDD FÖR HAMSTRAR!
Jag: ... och lämlar, och gröna pyttesmå larver...
Alla: *inser nivån på samtalet och börjar skratta sådär som bara övertrötta ettajävlar kan*


Helt enkelt en vanlig dag i ettajävlarnas liv alltså.
We know, pure awesomeness



Fanny, signing out



Kommentera här: