Palt.

Nu är det dags att berätta om den gången en västerbottning slog alla på skid och matchade JP7an i paltätning.

 

Det var alltså palt till lunch och efter en orienteringsstafett på morgonen så var jag lite smått hungrig. De flesta på skid var redan i matsalen och jag började då med 3 paltar. Jag satte mig vid samma bord som JP7an och Johan, dom hade lite fler paltar på sina tallrikar kanske 5 eller så då jag började med mina. Jag ville se hur många paltar jag egentligen kan äta.

3 paltar slank snabbt ner och jag gick för att hämta 2 till. JP7an låg då lite bättre till för han var nästan klar med sina 5 första. Efter mina 5 paltar så kände jag att nog fanns det plats för fler och jag gick för att hämta 2 till vilket JP7an också gjorde. De var nu det började vara en paltätartävling och jag visste att jag inte kunde vara den sämre. Efter 7 paltar så började jag nu få en liten mättnadskänsla men jag skulle inte ge mig så jag gick och hämtade 2 paltar så gjorde JP7an.

Då jag högg in på dessa paltar så tog de emot lite men vad gör det.

Nu var det nästan på slutspurten efter 9 paltar men JP7an gick för mer och jag gjorde desamma, så nu var det dags för den tionde. Den var tuff så jag föreslog en delad seger men de fanns plats för nån till, men icke sa nicke för en elfte blev det. Jag körde på en äta-fort-hinn-inte-bli-mätt taktik och den hade lönat sig fram till nu för nu så kom mättnadskänslan. Efter halva så kände jag mej helt slut och jag såg att JP7an också hade det jobbigt, så för att ingen skulle förlora bestämde vi oss att efter denna palt så var det nog även om båda hade kunnat pressa ner nån till.

Skrivet av ettajäveln numero ett Freja

Kommentera här: